Az ügyfél-azonosítás során a felületen mindig megtalálod, hogy az adott lépésnél mire van szükséged, mit kell tenned. A folyamatot
úgy alakítottuk ki, hogy az egyes lépések érthetőek és egyértelműek legyenek, segítsék a sikeres azonosítást.
Az ügyfél-azonosítás menete:
- Az „azonosítás” gombra kattintás után egy online felületre érkezel, ahol az azonosítás oka kiválasztása után minden megjelenő
mező kitöltése kötelező.
Fontos!
Amennyiben az azonosítás oka szerződőváltás életbiztosítás esetén, úgy az új szerződő az azonosítást tanácsadó segítségével
vagy ügyfélszolgálati irodánkban tudja elintézni. Irodáink elérhetőségét itt lehet megnézni.
- Az adatok kitöltése után a tovább gombra kattintva jelenik meg egy tájékoztató az azonosítás megerősítésének további lépéseiről.
- A "tovább a megerősítéshez" gombra kattintva - számítógépen/laptopon indított azonosítás esetén megjelenik egy QR kód, amit
a GoodID mobil alkalmazással kell beolvasnod, illetve mobil telefonon indított azonosítás esetén a GoodID mobil alkalmazás
első lépéséhez jutsz. Amennyiben nincs a mobil telefonodra telepítve a GoodID alkalmazás, úgy a QR kód beolvasásával vagy
mobil telefonon a "tovább a megerősítéshez" gombra kattintva a megfelelő alkalmazás áruházba irányítunk, ahonnan telepítheted
az alkalmazást. Telepítés után automatikusan a GoodID mobil alkalmazás első lépéséhez érkezel. Minden esetben a GoodID alkalmazásba
való belépéshez szükséged lesz a telepítéskor megadott PIN kódodra vagy arc felismerésre (faceID), ha azt állítottad be.
- A GoodID alkalmazásban lépésről-lépésre vezetünk, megmondjuk, hogy mikor milyen okmányt kell lefotóznod vagy éppen magadról
szelfi képet készítened. A chippel ellátott okmányok adatait NFC kapcsolattal rendelkező mobil telefonok esetében a telefonhoz
érintéssel olvassa ki az alkalmazás. Az azonosítás végén a nyilatkozatokat gondos átolvasás után, határozott jelöléssel kell
kiválasztanod! A nyilatkozat szükséges a sikeres azonosítás elvégzéséhez.
- Az azonosítás eredményéről az alkalmazás is értesít, de külön e-mailben is elküdjük a sikeres adatbeküldésről vagy éppen
bizonyos esetekben további dokumentumok bekéréséről szóló levelet.
Az azonosítási folyamat jogszabályoknak megfelelően sikeres, ha az azonosítással rendelkezésünkre bocsátott dokumentumok,
nyilatkozatok teljes körűen rendelkezésünkre állnak. Erről külön e-mailben értesítünk, illetve az alkalmazásból is érkezik
értesítés, ahogy az azonosítás sikertelenségéről is.
- Ha az azonosítás megszakad, honlapunkról újra tudod indítani a folyamatot.