ügyfélazonosítás

ügyfél-azonosítás

életbiztosításodhoz
gyorsan, egyszerűen, online

általános információk az életbiztosítások esetén
pár perc alatt elvégezhető közvetett ügyfél-azonosításról

partnerünk a

gyik

általános információk

Miért van erre szükség, mikor kell használni?

A pénzmosás megelőzési szabályokra tekintettel a Biztosító köteles az ügyfelek adatait naprakészen tartani. Ezen adatok körébe tartozik többek között az érvényes személyazonosító okmányok és a lakcímkártya másolata is.
Új életbiztosítási  szerződés megkötésekor az azonosítást elindíthatod e fenti gombra kattintva, de a közreműködő tanácsadó is elvégezheti az azonosítást, illetve személyes ügyfélszolgálati irodáinkban is lehetőséged van erre. Irodáink elérhetőségét itt találod.

Azonosításra az alábbi esetekben lehet szükség:

  • új életbiztosítási szerződés megkötésekor
  • az életbiztosítási szerződés élettartama alatt bizonyos adat- vagy szerződésmódosítási igény benyújtásakor
  • szerződőváltás életbiztosítás esetén
  • szolgáltatás igénybevételekor (visszavásárlás, részvisszavásárlás, kárigény) életbiztosítás esetén

Mire lesz szükséged?

  • az okmányaidra
    • személyi igazolvány vagy jogosítvány vagy útlevél
    • lakcímkártya
  • egy kamerával rendelkező mobiltelefonra
    (az azonosítást elkezdheted asztali számítógépen/laptopon is, de a mobiltelefonodra mindenképpen szükséged lesz, mert az azonosítást a GoodID alkalmazás segítségével tudod  majd elvégezni)
  • fontos, hogy az eszközök rendelkezzenek támogatott böngészővel (Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Safari)
  • stabil internetkapcsolatra, melynek minimum sávszélessége: 2 Mbps

Mire figyelj?

  • Ügyelj arra, hogy a videófelvétel és a fényképek készítése során arcod egyértelműen felismerhető legyen, ne viselj sálat, maszkot, fejfedőt vagy napszemüveget. Lehetőleg úgy mozgasd az okmányod, hogy az azon található biztonsági elemek és adatsorok felismerhetők és rögzíthetők legyenek, valamint gondoskodj róla, hogy más személy a fényképeken rajtad kívül ne látszódjon!
  • Válaszd ki, miért szeretnéd elvégezni az azonosítást, ezzel gyorsítani tudod a folyamatot:
    • új életbiztosítási szerződés kötése
    • az életbiztosítási szerződés élettartama alatt bizonyos adat- vagy szerződésmódosítási igény benyújtásakor
    • szerződőváltás életbiztosítás esetén
    • szolgáltatás igénybevételekor (visszavásárlás, részvisszavásárlás, kárigény) életbiztosítás esetén
  • A folyamat során fényképeket kell készítened
    • az arcodról
    • személyazonosító okmányod elülső, fényképes oldaláról
    • személyazonosító okmányod hátoldaláról
    • lakcímkártyád címet tartalmazó oldaláról
  • A lakcímkártya fotózásakor ügyelj arra, hogy a lakcím adatokat tartalmazó oldalt fotózd le, ellenkező esetben az ellenőrzést követően új azonosítás kell.

Mit kell tenned?

Az ügyfél-azonosítás során a felületen mindig megtalálod, hogy az adott lépésnél mire van szükséged, mit kell tenned. A folyamatot úgy alakítottuk ki, hogy az egyes lépések érthetőek és egyértelműek legyenek, segítsék a sikeres azonosítást.

Az ügyfél-azonosítás menete:

  1. Az „azonosítás” gombra kattintás után egy online felületre érkezel, ahol az azonosítás oka kiválasztása után minden megjelenő mező kitöltése kötelező.
    Fontos!
    Amennyiben az azonosítás oka szerződőváltás életbiztosítás esetén, úgy az új szerződő az azonosítást tanácsadó segítségével vagy ügyfélszolgálati irodánkban tudja elintézni. Irodáink elérhetőségét itt lehet megnézni.
  2. Az adatok kitöltése után a tovább gombra kattintva jelenik meg egy tájékoztató az azonosítás megerősítésének további lépéseiről.
  3. A "tovább a megerősítéshez" gombra kattintva - számítógépen/laptopon indított azonosítás esetén megjelenik egy QR kód, amit a GoodID mobil alkalmazással kell beolvasnod, illetve mobil telefonon indított azonosítás esetén a GoodID mobil alkalmazás első lépéséhez jutsz. Amennyiben nincs a mobil telefonodra telepítve a GoodID alkalmazás, úgy a QR kód beolvasásával vagy mobil telefonon a "tovább a megerősítéshez" gombra kattintva a megfelelő alkalmazás áruházba irányítunk, ahonnan telepítheted az alkalmazást. Telepítés után automatikusan a GoodID mobil alkalmazás első lépéséhez érkezel. Minden esetben a GoodID alkalmazásba való belépéshez szükséged lesz a telepítéskor megadott PIN kódodra vagy arc felismerésre (faceID), ha azt állítottad be.
  4. A GoodID alkalmazásban lépésről-lépésre vezetünk, megmondjuk, hogy mikor milyen okmányt kell lefotóznod vagy éppen magadról szelfi képet készítened. A chippel ellátott okmányok adatait NFC kapcsolattal rendelkező mobil telefonok esetében a telefonhoz érintéssel olvassa ki az alkalmazás. Az azonosítás végén a nyilatkozatokat gondos átolvasás után, határozott jelöléssel kell kiválasztanod! A nyilatkozat szükséges a sikeres azonosítás elvégzéséhez.
  5. Az azonosítás eredményéről  az alkalmazás is értesít, de külön e-mailben is elküdjük a sikeres adatbeküldésről vagy éppen bizonyos esetekben további dokumentumok bekéréséről szóló levelet.
    Az azonosítási folyamat jogszabályoknak megfelelően sikeres, ha az azonosítással rendelkezésünkre bocsátott dokumentumok, nyilatkozatok teljes körűen rendelkezésünkre állnak. Erről külön e-mailben értesítünk, illetve az alkalmazásból is érkezik értesítés, ahogy az azonosítás sikertelenségéről is.
  6. Ha az azonosítás megszakad, honlapunkról újra tudod indítani a folyamatot.

Dokumentumok

/static/assets/label-document.xml SmartCube24552456

KÉRDÉSED VAN?

Kérdéseiddel fordulhatsz ügyfélszolgálatunkhoz a +36 1 486 4343 telefonszám hívásával, vagy írj az ugyfelszolgalat@union.hu e-mail címünkre. Közreműködésedet köszönjük!