Pedig már elküldted nekünk a szükséges dokumentumokat? Ebben az esetben nincs további teendőd! A beérkezett nyilatkozatok és okmánymásolatok feldolgozása folyamatos, értesítünk, ha további kiegészítés szükséges.
Az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. (a továbbiakban: Biztosító) a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvényben (Pmt.) és az azt módosító 2019. évi XLIX. törvényben (Módosítás) foglaltak alapján a korábbi rendelkezésektől eltérően 2019. október 31-ig köteles az életbiztosítással rendelkező Ügyfelei vonatkozásában ismételt adategyeztetést lefolytatni.
A jogszabályi előírásoknak megfelelően a Biztosítónak aktuális ügyféladatokkal kell rendelkeznie Ügyfeleiről, az életbiztosításokkal rendelkező Ügyfelek esetében ez azt is jelenti, hogy a Biztosítónak rendelkeznie kell az Ügyfelei érvényes személyazonosító okmányainak másolatával is.
A Pmt. és a Módosítás arra kötelez minket, hogy 2019. október 31-ig ismételten elvégezzük az ügyfél-azonosítást azon életbiztosítási szerződéssel rendelkező ügyfelünknél, akinél az új szabályok szerint hiányzik valamilyen rögzítendő adat, nyilatkozat vagy okmánymásolat.
Minden érintett természetes és jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet ügyfelünk részére tájékoztatást küldtünk 2019. május végéig, melyet a Módosításban foglaltakra tekintettel megismételtünk.
Azon természetes személy ügyfeleinknek, akik rendelkeznek Biztosítónknál regisztrált e-mail címmel, az ugyfel-azonositas@union.hu címről küldtünk tájékoztatást. A regisztrált e-mail címmel nem rendelkező, illetve jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet ügyfeleinket postai úton értesítettük.
Amennyiben már eljuttattad társaságunkhoz a szükséges dokumentumokat, illetve iratmásolatokat, úgy egyelőre további teendőd nincsen.
Amennyiben nem állnak a Biztosító rendelkezésére a Pmt-nek megfelelő dokumentumok legkésőbb 2019. október 31-ig, úgy a Biztosító a Pmt. 79. §-a alapján köteles lesz a továbbiakban megtagadni az ügyfél által kezdeményezett ügyletek teljesítését addig, amíg a fent hivatkozott jogszabályban foglalt kötelezettségének nem tesz eleget. Ez sajnos azt jelenti, hogy az azonosítás teljesüléséig akadályba ütközhet a biztosítási szolgáltatás igénybevétele, a szerződés módosítása, a pénzügyi rendelkezések teljesítése (pl. az adatmódosítás, a kifizetések).
Amennyiben nem bocsátottad teljeskörűen rendelkezésünkre a szükséges dokumentumokat, a jogszabály értelmében nem áll módunkban végrehajtani a kezdeményezett ügyletet a teljes azonosításig.
Személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvány lehet:
Fontos!
Lakcímkártyádnak a lakcímet igazoló oldalát másold le, szkenneld be vagy fényképezd le, jól látható és olvasható formában.
Fontos!
Kérjük, töltsd le, nyomtasd ki, töltsd ki és írd alá a „NYILATKOZAT ügyfelek ismételt azonosításához” elnevezésű nyomtatványt.
Ez a nyilatkozat természetes személy ügyfeleink ismételt azonosítására szolgál. Kérjük, a nyilatkozattétel időpontjában fennálló állapot szerint töltsd ki. Illetve kérjük, segítsd munkánkat azzal, hogy frissíted a szerződéses kapcsolattartásra vonatkozó adataidat, mint telefonszámod, e-mail címed és levelezési címed, annak érdekében, hogy minél gördülékenyebb legyen a kommunikáció!
A nyilatkozatot nyomtatott nagybetűvel kell kitölteni. Amennyiben eldöntendő kérdésre szükséges válaszolni, úgy a megfelelő választ „X”-el jelöld. Kérjük, hogy a nyilatkozatot a kitöltést követően, a Biztosító részére történő megküldése előtt saját kezűleg írd alá.
A Pmt.-ben foglaltaknak megfelelően Ügyfeleinknek nyilatkozniuk kell arra vonatkozóan, hogy kiemelt közszereplőnek minősülnek-e.
Kiemelt közszereplői minőség
Kiemelt közszereplőnek minősül az a természetes személy, aki fontos közfeladatot lát el, vagy az ügyfél-átvilágítási intézkedések elvégzését megelőző egy éven belül fontos közfeladatot látott el. Felhívjuk ügyfeleink figyelmét arra is, hogy nyilatkozatot kell tenniük arról is, ha közeli hozzátartozójuk vagy a vele közeli kapcsolatban álló személy kiemelt közszereplőnek minősül.
Ki minősül kiemelt közszereplőnek?
Kik a kiemelt közszereplő közeli hozzátartozói?
Ki a kiemelt közszereplővel közeli kapcsolatban álló személy?
Amennyiben kiemelt közszereplőnek minősülsz, vagy kiemelt közszereplő közeli hozzátartozója, vagy kiemelt közszereplővel közeli kapcsolatban álló személy vagy, akkor nyilatkozatot kell tenned a pénzeszközének forrására vonatkozóan is. A Nyilatkozaton a pénzeszköz (a biztosítás fennállta alatt rendszeresen befizetett eseti és rendszeres díjak) forrásának tekinthető – a teljesség igénye nélkül – például:
Kérjük, nyilatkozz továbbá arról, hogy saját nevedben vagy más személy nevében, képviseletében jársz-e el? A megfelelő választ „X”-el jelöld a „NYILATKOZAT ügyfelek ismételt azonosításához” elnevezésű nyomtatványon.
Amennyiben az azonosításra kötelezett helyett más személy jár el, legyen szó akár gyámról, gondnokról vagy meghatalmazottról, további dokumentumok szükségesek.
Tényleges tulajdonosi nyilatkozat természetes személyek részére
Amennyiben nem a saját nevedben jársz el, akkor az Ügyfél tényleges tulajdonosi nyilatkozata nyomtatványt (Természetes személy ügyfél vagy képviselője, meghatalmazottja tölti ki!) is szíveskedj kitölteni és sajátkezű aláírásoddal ellátni.
Fontos!
Az adategyeztetést kényelmesen elvégezheted online. A személyes adatok kitöltése mellett felületünkön feltöltheted a lefényképezett vagy beszkennelt személyazonosító okmányt és lakcímkártyát, valamint aláírt nyilatkozatot.
Amennyiben teljes körűen kitöltöd a nyilatkozatot, azt saját kezűleg aláírod és csatolod a szükséges okmánymásolatokat, akkor lehetőséged van arra, hogy az újra azonosításhoz szükséges dokumentumokat e-mailben küld el részünkre az általunk küldött e-mailre válaszolva.
Amennyiben személyesen szeretnéd az adategyeztetést elvégezni, úgy az érvényes személyazonosító okmányt, lakcímkártyát, valamint a kitöltött nyilatkozato(ka)t személyesen mutasd be és add át kollégánk részére.
Fontos!
Az újra azonosításhoz szükséges dokumentumokat postai úton is megküldheted részünkre, az alábbi címre: 1380 Budapest, Pf. 1076.
Az életbiztosítási szerződéssel kapcsolatban a cég vagy egyéb szervezet képviseletében eljárni jogosult személy személyazonosságának igazolására alkalmas hatósági igazolványának mindkét oldaláról készíts fénymásolatot.
Személyazonosságának igazolására alkalmas hatósági igazolvány lehet:
Fontos!
Az életbiztosítási szerződéssel kapcsolatban a cég vagy egyéb szervezet képviseletében eljárni jogosult személy lakcímkártyájának a lakcímet igazoló oldaláról készíts fénymásolatot.
Fontos!
Amennyiben a cég vagy egyéb szervezet képviseletében a biztosítással kapcsolatban eljárni jogosult személy változott, kérjük, az aláírási címpéldánya másolatát is küld el.
Ismételten nyilatkozatot kell tenned a tényleges tulajdonosok adataidra vonatkozóan, beleértve
Töltsd ki nyomtatott nagybetűvel, majd cégszerűen írd alá a postán küldött levelünk hátoldalán található „Ügyfél tényleges tulajdonosi nyilatkozata” című dokumentumot. A dokumentumot letöltheti az alább linkről is.
Ki minősül tényleges tulajdonosnak?
Jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetén:
Fontos!
Amennyiben személyesen szeretnéd az adategyeztetést elvégezni, úgy érvényes személyazonosító okmányt, lakcímkártyát, valamint a kitöltött nyilatkozatot személyesen mutasd be és add át kollégánk részére .
Fontos!
Az újra azonosításhoz szükséges dokumentumokat postai úton is megküldheted részünkre, az alábbi címre: 1380 Budapest, Pf. 1076.
Kérdéseiddel fordulhatsz ügyfélszolgálatunkhoz a 06 1 486 4343 telefonszám hívásával, vagy írj az ugyfelszolgalat@union.hu e-mail címünkre.
Közreműködésedet köszönjük!