Union Biztosító Zrt. | Vienna Insurance GroupUnion Biztosító Zrt. | Vienna Insurance GroupAkadálymentes nézetMenü
Kapcsolat

Hívj minket! (06 1) 486 4343

Írj nekünk
icon-menu-ugyfelportal.png
Kapcsolat
1134 Budapest, Váci út 33.

Személyes Ügyfélszolgálat

Látogass el akadálymentesített irodánkba, a Dózsa György úti metróállomásnál a Dózsa György út-Váci út sarkán! Ügyintézéshez kérjük, hozd magaddal személyi igazolványod és lakcímkártyád.

Nyitvatartásunk
Hétfő: 8:30-17:30
Kedd: 8:30-17:30
Szerda: 8:30-17:30
Csütörtök: 8:00-20:00
Péntek: 8:30-16:00

(06 1) 486 4343

Telefonos Ügyfélszolgálat

Hívj minket telefonon a (06 1) 486 4343-as telefonszámon. Fax számunk: (06-1) 486-4390.

Nyitvatartás
Hétfő: 8:00-17:30
Kedd: 8:00-17:30
Szerda: 8:00-17:30
Csütörtök: 8:00-20:00
Péntek: 8:00-16:00

Online kapcsolat

Online Ügyfélszolgálat

Kérdésed lenne? Ügyet intéznél? Írj nekünk! Töltsd ki űrlapunkat a szükséges adatokkal és a kérdéseddel. Ha szükséges, dokumentumot is feltölthetsz az üzeneted mellé.

Írj nekünk!

Üzeneted közveltenül az ugyfelszolgalat@union.hu e-mail címünkre is küldheted.

1380 Budapest Pf. 1076

Postafiók címünk

Írj nekünk az új postafiók címünkre: UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. 1380 Budapest Pf. 1076. (Korábbi postafiók címünk is érvényes visszavonásig: 1461 Budapest, Pf. 131.) Ha az ügyfelünk vagy, kérünk, leveledben add meg személyes adataidat (név, születési dátum, anyja neve, állandó lakcím) és kötvényszámod.

Képviselőink a közeledbenVálassz települést!

Budapest

 

Budai területi iroda

Cím: 1027 Budapest, Bem J u. 8
Telefon: 06 1 315 2084
Fax: 06 1 666 7700
Email: budapest-2.ti@union.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő 8:00-16:00
  • Kedd 8:00-16:00
  • Szerda 8:00-16:00
  • Csütörtök 8:00-16:00
  • Péntek 8:00-14:00

Pest II. területi iroda

Cím: 1071 Budapest, Damjanich u. 11-15.
Telefon: +36 70 375 2193
Email: bereczki.klara@unionpartner.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő 8:00-16:30
  • Kedd 8:00-16:30
  • Szerda 8:00-16:30
  • Csütörtök 8:00-16:30
  • Péntek 8:00-14:00

Pesti területi iroda

Cím: 1071 Budapest, Damjanich u. 11-15.
Telefon: 06 1 413 0580
Fax: 06 1 666 7701
Email: budapest-1.ti@union.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő 8:00-16:00
  • Kedd 8:00-16:00
  • Szerda 8:00-16:00
  • Csütörtök 8:00-16:00
  • Péntek 8:00-14:00

Csalogány utcai értékesítési pont

Cím: 1027 Budapest Csalogány utca 3/b 1/1.
Telefon: 06 1 766 5458
Fax: 06 1 766 5459
Email: bese.sandor@unionpartner.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő: zárva
  • Kedd:9:00-16:00
  • Szerda:9:00-16:00
  • Csütörtök:9:00-16:00
  • Péntek: zárva

Hétfő és pénteki napokon csak előzetes egyeztetés alapján tudunk fogadni ügyfeleket.

Nagyvázsony utcai értékesítési pont

Cím: 1165 Budapest Nagyvázsony u. 2. fsz 3.
Telefon: 06 1 416 2706, 06 70 622 8506, 06 30 932 0521, 06 20 2745419
Email: csimar.eva@gmail.com

Nyitvatartás

Előzetes telefonos egyeztetés alapján bármikor a rendelkezésedre állunk

Bács-Kiskun megye

Kecskeméti területi iroda

Cím: 6000 Kecskemét, Bercsényi u. 11.
Telefon: 06 76 506 327
Fax: 06 1 666 7707
Email: kecskemeti.ti@union.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő 8:00-16:00
  • Kedd 8:00-16:00
  • Szerda 8:00-16:00
  • Csütörtök 8:00-16:00
  • Péntek 8:00-14:00

Baranya megye

Pécsi területi iroda

Cím: 7624 Pécs, Barbakán tér  1/a. fsz/1
Telefon: 06 72 512 800
Fax: 06 1 666 7710
Email: pecsi.ti@union.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő 8:00-16:00
  • Kedd 8:00-16:00
  • Szerda 8:00-16:00
  • Csütörtök 8:00-16:00
  • Péntek 8:00-14:00

Békés megye

Békéscsabai területi iroda

Cím: 5600 Békéscsaba, Kinizsi u. 2/1.
Telefon: 06 66 450 870
Fax: 06 1 666 7708
Email: bekescsabai.ti@union.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő 8:00-16:00
  • Kedd 8:00-16:00
  • Szerda 8:00-16:00
  • Csütrötök 8:00-16:00
  • Péntek 8:00-14:00

Borsod-Abaúj-Zemplén megye

Miskolc I-II. területi iroda

Cím: 3530 Miskolc, Mindszent tér 3.
Telefon: 06 46 502 550
Fax: 06 1 666 7703
Email: miskolci.ti@union.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő 8:00-16:00
  • Kedd 8:00-16:00
  • Szerda 8:00-16:00
  • Csütörtök 8:00-16:00
  • Péntek 8:00-13:30

Csongrád megye

Szegedi területi iroda

Cím: 6724 Szeged, Klapka tér 4.
Telefon: 06 62 558 100
Fax: 06 1 666 7709
Email: szegedi.ti@union.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő 8:00-16:00
  • Kedd 8:00-16:00
  • Szerda 8:00-16:00
  • Csütörtök 8:00-16:00
  • Péntek 8:00-14:00

Fejér megye

Székesfehérvári területi iroda

Cím: 8000 Székesfehérvár, Gyümölcs u. 4-6.
Telefon: 06 22 515 150
Fax: 06 1 666 7712
Email: szekesfehervari.ti@union.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő 8:00-16:00
  • Kedd 8:00-16:00
  • Szerda 8:00-16:00
  • Csütörtök 8:00-16:00
  • Péntek 8:00-14:00

Győr-Moson-Sopron megye

Győri területi iroda

Cím: 9022 Győr, Batthyány tér 15.  fsz/3.
Telefon: 06 96 513 850
Fax: 06 1 6667715
Email: gyori.ti@union.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő 8:00-16:00
  • Kedd 8:00-16:00
  • Szerda 8:00-16:00
  • Csütörtök 8:00-16:00
  • Péntek 8:00-14:00

Hajdu-Bihar megye

Debreceni területi iroda

Cím: 4025 Debrecen, Nyugati u.5-7 (bejárat a Széchenyi u. 57. szám felől van)
Telefon: 06 52 525 720
Fax: 06 1 666 7705
Email: debreceni.ti@union.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő 8:00-16:00
  • Kedd 8:00-16:00
  • Szerda 8:00-16:00
  • Csütörtök 8:00-16:00
  • Péntek 8:00-14:00

Heves megye

Egri területi iroda

Cím: 3300 Eger, Gyöngy u. 2.
Telefon: 06 36 510 780
Fax: 06 1 666 7702
Email: egri.ti@union.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő 8:00-16:00
  • Kedd 8:00-16:00
  • Szerda 8:00-16:00
  • Csütörtök 8:00-16:00
  • Péntek 8:00-13:30

Gyöngyösi területi iroda

Cím: 3200 Gyöngyös, Belváros tér 4.
Telefon: 06 70 504 2314
Email: uniongyongyos@union.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő 8:00-16:00
  • Kedd 8:00-16:00
  • Szerda 8:00-16:00
  • Csütörtök 8:00-16:00
  • Péntek 8:00-14:00

Jász-Nagykun-Szolnok megye

Szolnoki területi iroda

Cím: 5000 Szolnok, Hubay F. u. 4. fsz/2.
Telefon: 06 56 514 428
Fax: 06 1 666 7706
Email: szolnoki.ti@union.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő 8:00-16:00
  • Kedd 8:00-16:00
  • Szerda 8:00-16:00
  • Csütörtök 8:00-16:00
  • Péntek 8:00-14:00

Komárom-Esztergom megye

Tatabányai területi iroda

Cím: 2800 Tatabánya, Komáromi út 7. fszt. 1-2
Telefon: 06 34 801 211
Fax: 06 1 666 7714
Email: tatabanyai.ti@union.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő 8:00-16:00
  • Kedd 8:00-16:00
  • Szerda 8:00-16:00
  • Csütörtök 8:00-16:00
  • Péntek 8:00-14:00

Pest megye

Gödöllői értékesítési pont

Cím: 2100 Gödöllő Dózsa Gy u 5-7.
Telefon: 06 20 530 7089, 06 70 417 6289
Email: foldesi.zoltanne@unionpartner.hu

Nyitvatartás

Előzetes telefonos egyeztetés szükséges.

Tóalmási értékesítési pont

Cím: 2252 Tóalmás Fő út 119/A.
Telefon: 06 20 530 7089, 06 70 417 6289
Email: foldesi.zoltanne@unionpartner.hu

Nyitvatartás

Előzetes telefonos egyeztetés szükséges.

Váci értékesítési pont

Cím: 2600 Vác Dr. Csányi László krt. 21.
Telefon: 06 20 356 1882, 06 27 313 414
Fax: 06 27 313414
Email: oswald.kft@invitel.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő: zárva
  • Kedd:13:30-17:30
  • Szerda:13:30-17:30
  • Csütörtök:13:30-17:30
  • Péntek:13:30-17:30

Előzetes telefonos egyeztetés alapján eltérhet a nyitvatartástól.

Somogy megye

Kaposvári területi iroda

Cím: 7400 Kaposvár, Városház u. 1.
Telefon: 06 82 528 650
Fax: 06 1 666 7711
Email: kaposvari.ti@union.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő 8:00-16:00
  • Kedd 8:00-16:00
  • Szerda 8:00-16:00
  • Csütörtök 8:00-16:00
  • Péntek 8:00-14:00

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye

Nyíregyházai területi iroda

Cím: 4400 Nyíregyháza, Bocskai u. 49.
Telefon: 06 42 508 160
Fax: 06 1 666 7704
Email: nyiregyhazi.ti@union.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő 8:00-16:00
  • Kedd 8:00-16:00
  • Szerda 8:00-16:00
  • Csütörtök 8:00-16:00
  • Péntek 8:00-14:00

Vas megye

Szombathelyi területi iroda

Cím: 9700 Szombathely, Kossuth Lajos u. 10.
Telefon: 06 94 506 278
Fax: 06 1 666 7716
Email: szombathelyi.ti@union.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő 8:00-16:00
  • Kedd 8:00-16:00
  • Szerda 8:00-16:00
  • Csütörtök 8:00-16:00
  • Péntek 8:00-14:00

Veszprém megye

Veszprémi területi iroda

Cím: 8200 Veszprém, Brusznyai Árpád u. 6.
Telefon: 06 88 581 630
Fax: 06 1 666 7713
Email: veszpremi.ti@union.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő 8:30-16:00
  • Kedd 8:30-16:00
  • Szerda 8:30-16:00
  • Csütörtök 8:30-16:00
  • Péntek 8:00-14:00

Zala megye

Zalaegerszegi területi iroda

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Ady út 49/A
Telefon: 06 92 598 751
Fax: 06 1 666 7720
Email: zalaegerszegi.ti@union.hu

Nyitvatartás

  • Hétfő 8:00-16:00
  • Kedd 8:00-16:00
  • Szerda 8:00-16:00
  • Csütörtök 8:00-16:00
  • Péntek 8:00-14:00

Az UNION Biztosító panaszkezelési szabályzata

I. Célkitűzés

Társaságunk célja ügyfelei elégedettségének és bizalmának növelése, ezért tartunk kiemelten fontosnak minden visszajelzést termékeinkkel, szolgáltatásunkkal, eljárásunkkal, munkatársaink magatartásával, a kiszolgálás módjával, illetve működésünkkel kapcsolatban.

Ügyfeleink által jelzett problémákat kiemelten kezeljük, biztosítva a panaszok gyors és szakszerű kivizsgálását. Panaszkezelési eljárásunk – a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekkel összhangban - garantálja, hogy minden panaszt alaposan, elfogulatlanul és a lehető legrövidebb időn belül kivizsgálunk, az ügyfelünknek minden esetben választ adunk, a megalapozott panaszokat orvosoljuk.

Célunk továbbá a panaszügyek kapcsán szerzett információk felhasználásával társaságunk munkájának tökéletesítése, folyamataink gyorsabbá és hatékonyabbá tétele, szolgáltatásaink színvonalának folyamatos javítása.

Társaságunk a jelen panaszkezelési szabályzatát az ügyfélforgalom számára nyitva álló helyiségeiben kifüggeszti, és a honlapján közzéteszi.

II. Fogalmak, meghatározások

Panasz:

Panasz Társaságunk tevékenységével, szolgáltatásával, termékével vagy a Társaság megbízásából eljáró függő biztosításközvetítővel szemben felmerülő minden olyan egyedi kérelem vagy reklamáció, bejelentés, amelyben az Ügyfél a biztosító vagy a biztosításközvetítő eljárását kifogásolja, és azzal kapcsolatban konkrét, egyértelmű igényét megfogalmazza, függetlenül attól, hogy a kifogás utóbb jogosnak bizonyul, avagy nem.

Nem minősül panasznak, ha az ügyfél Társaságunktól általános tájékoztatást, véleményt vagy állásfoglalást igényel.

Nem tekinthető továbbá panasznak:

  • az Ügyfél egyszerű kérése és észrevétele,
  • felvilágosítás, tájékoztatás kérése valamely termék feltételeiről, szolgáltatásairól,
  • kárbejelentések, szolgáltatási igénybejelentések,
  • változásbejelentések, szerződésmódosítási kérelmek,
  • szerződések ügyfél részéről történő szabályszerű felmondása,
  • fedezetet igazoló dokumentum, kötvény és csekk pótlására irányuló kérelmek,
  • a biztosítási szerződés díjrendezettségére, elért hozamra, tőkekimutatásra vonatkozó kérelmek,
  • a méltányossági kérelmek.

Ügyfél:

Ügyfél a szerződő, a biztosított, a kedvezményezett, a károsult, a biztosító szolgáltatására jogosult más személy; az adatvédelemre vonatkozó rendelkezések alkalmazásában ügyfél az is, aki a biztosító számára szerződéses ajánlatot tesz.

A biztosító pénzügyi közvetítői tevékenysége kapcsán ügyfél továbbá az a személy vagy szervezet, aki, vagy amely részére a biztosító a hitelintézetekről és pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény (Hpt.) szerinti függő közvetítőként pénzügyi szolgáltatást közvetít.

Az ügyfél lehet természetes személy (fogyasztó), jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet. 

Az ügyfél eljárhat meghatalmazott útján is. Amennyiben az ügyfél meghatalmazott útján jár el, a meghatalmazást közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba kell foglalni.

A képviselő (jogszabályon vagy meghatalmazáson alapuló) képviseleti jogosultságát Társaságunk vizsgálni köteles. A meghatalmazott a képviseleti jogát a Társaságunk részére benyújtott írásbeli meghatalmazással igazolja. Meghatalmazás hiányában társaságunk közvetlenül az ügyfélhez fordul az ügyintézés gyorsítása érdekében.

Fogyasztó:

A jelen szabályzat alkalmazásában fogyasztó az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.

III. A panasz bejelentésének módjai

1) Szóbeli panasz bejelentése:

a) személyesen:

A panaszok szóbeli, személyesen történő bejelentésére:

  • Társaságunk Központi Ügyfélszolgálati Irodáján, annak nyitvatartási idejében biztosítunk lehetőséget. A Központi Ügyfélszolgálati Iroda címe:

1134 Budapest Váci út 33. (Dózsa György út – Váci út sarok),

nyitvatartási ideje:

  • Hétfő  8.30-17.30
  • Kedd  8.30-17.30
  • Szerda  8.30-17.30
  • Csütörtök  8.00-20.00
  • Péntek  8.30-16.00

b) vagy a fővároson kívül a területi értékesítési irodáink irodavezetőinél. A területi értékesítési irodáink lérhetősége megtalálható honlapunkon, a www.union.hu oldalon.

b) telefonon:

Panaszát bejelentheti Társaságunk telefonos ügyfélszolgálatán keresztül is hívásfogadási időben a (+36-1) 486-4343-as telefonszámon.

A telefonos ügyfélszolgálat hívásfogadási ideje:

  • Hétfő  8.00-17.30
  • Kedd  8.00-17.30
  • Szerda  8.00-17.30
  • Csütörtök  8.00-20.00
  • Péntek  8.00-16.00

2) Írásbeli panasz:

  • személyesen vagy meghatalmazott által az ügyfélforgalom számára nyitva álló helyiségben átadott irat útján
  • postai úton (1461. Budapest, Pf. 131)
  • telefaxon (+36-1-486-4390)
  • elektronikus levélben az ugyfelszolgalat@union.hu e-mail címen.

A Magyar Nemzeti Bank által panaszbejelentésre használt formanyomtatvány elérhető társaságunk honlapján, valamint a Magyar Nemzeti Bank honlapján az alábbi linken:

MNB Formanyomtatványok

IV. A panasz kivizsgálása

A panasz kivizsgálása térítésmentes, azért külön díjat nem számolunk fel. A telefonon történő panaszkezelést Társaságunk nem emelt díjas szolgáltatásként nyújtja, telefonos ügyfélszolgálatunk hívószáma (+361-486-4343) a hívó fél tarifacsomagja szerint díjon hívható. A panasz kivizsgálása az összes vonatkozó körülmény figyelembe vételével történik.

Amennyiben a biztosító által közvetített pénzügyi szolgáltatással kapcsolatban jelentenek be panaszt a III. pontban írt elérhetőségek valamelyikén, a biztosító a panaszt késedelem nélkül továbbítja a panasszal érintett pénzügyi intézmény részére, amely a panaszt a saját panaszkezelési szabályzatában foglaltak szerint vizsgálja ki. A pénzügyi intézmény a panaszra adott választ közvetlenül a panaszosnak küldi meg.

1) Szóbeli panasz:

A szóbeli – ideértve a személyesen és telefonon tett – panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és lehetőség szerint orvosolni. A szóbeli panasz Társaságunk ügyfélforgalom számára nyitva álló helyiségében vagy Központi Ügyfélszolgálati Irodájában történő kezelése esetén Társaságunk biztosítja, hogy az ügyfeleknek lehetőségük legyen elektronikusan és telefonon keresztül is a személyes ügyintézés időpontjának előzetes lefoglalására. A személyes ügyintézés időpontja igénylésének napjától számított öt munkanapon belül az ügyfél részére a személyes ügyfélfogadási időpontot biztosítani kell.

Telefonon történő panaszkezelés esetén Társaságunk biztosítja az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést. Társaságunk az indított hívás sikeres felépülésének időpontjától számított öt percen belüli, ügyfélszolgálati ügyintéző élőhangos bejelentkezése érdekében úgy köteles eljárni, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, Társaságunk a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel.

Telefonon közölt szóbeli panasz esetén fel kell hívni az ügyfél figyelmét, hogy panaszáról hangfelvétel készül.

A szóban közölt panaszokról készült hangfelvételeket 5 évig meg kell őrizni.

Az ügyfél kérésére Társaságunk biztosítja a hangfelvétel visszahallgatását, továbbá kérésének megfelelően - huszonöt napon belül rendelkezésére bocsátja a hangfelvételről készített hitelesített jegyzőkönyvet vagy a hangfelvétel másolatát. Ha az ügyfél a szóbeli panasz kezelésével nem ért egyet, Társaságunk a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel.

A jegyzőkönyv egy másolati példányát a személyesen közölt szóbeli panasz esetén az ügyfélnek át kell adni, telefonon közölt szóbeli panasz esetén a panaszra adott válasszal együtt az ügyfélnek meg kell küldeni. Ebben az esetben a panaszra adott, indokolással ellátott választ a közlést követő 30 napon belül kell megküldeni.

A jegyzőkönyv legalább az alábbiakat tartalmazza:

  • az ügyfél neve
  • az ügyfél lakcíme, székhelye, illetve amennyiben szükséges, levelezési címe
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja
  • az ügyfél panaszának részletes leírása, a panasszal érintett kifogások elkülönítetten történő rögzítésével annak érdekében, hogy az ügyfél panaszában foglalt valamennyi kifogás teljes körűen kivizsgálásra kerüljön
  • a panasszal érintett szerződés száma, ügytől függően ügyfélszám
  • az ügyfél által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke
  • amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges – a telefonon közölt szóbeli panasz  kivételével -, a jegyzőkönyvet felvevő személy és az ügyfél aláírása
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje, és
  • a panasszal érintett szolgáltató neve és címe.

2) Írásbeli panasz:

Az írásbeli panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontot a panasz közlését követő 30 naptári napon belül kell megküldeni az ügyfélnek.

A panaszkezelésért felelős szervezeti egység a Panaszkezelési Csoport. A Panaszkezelési Csoport a Szerződéskezelési igazgatóság szervezeti keretein belül, a Jogi Igazgatóság szakmai felügyelete mellett végzi tevékenységét.

V. A panasszal kapcsolatos adatkezelés szabályai

Társaságunk a panaszkezelés során különösen a következő adatokat kérheti az ügyféltől:

  • neve,
  • szerződésszám, ügyfélszám,
  • lakcíme, székhelye levelezési címe,
  • egyéb elérhetőség (telefonszám, e-mail cím, telefax szám)
  • értesítés módja,
  • panasszal érintett biztosítási termék vagy szolgáltatás,
  • panasz leírása, oka,h) panaszos igénye,
  • a panasz alátámasztásához szükséges, az ügyfél birtokában lévő olyan dokumentumok másolata, amely a biztosítónál nem áll rendelkezésre;
  • meghatalmazott útján eljáró ügyfél esetében érvényes meghatalmazás,
  • a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat.

Az ügyfelek adatait Társaságunk az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeli.

VI. Panaszkezeléshez fűződő tájékoztatási kötelezettség

A panasz elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén a fogyasztónak minősülő ügyfél az alábbiakhoz fordulhat:

  • Pénzügyi Békéltető Testület (a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével,  továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén, levelezési címe: 1525  Budapest BKKP Pf.: 172., telefon: +36-80-203-776, e-mail: ugyfelszolgalat@mnb.hu); 
  • Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ (fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértése  esetén, levelezési címe: 1534 Budapest BKKP Pf.:777, telefon: +36-80-203-776, e-mail: ugyfelszolgalat@mnb.hu),
  • bíróság,
  • Nemzeti Adatvédelmi és Információ Szabadság Hatóság (amennyiben a panasz az információs és önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (továbbiakban Info tv.) alapján adatkezeléssel összefüggő tájékoztatás, helyesbítés, zárolás vagy törlés adatkezelő általi megtagadásával függ össze, levelezési címe: 1530 Budapest, Pf.:5., telefon: +36-1-391-1400, e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu).

A panasz elutasítása, vagy a panaszra kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén a fogyasztónak nem minősülő ügyfél bírósághoz fordulhat.

A panasz elutasítása vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén a fogyasztó a Pénzügyi Békéltető Testület, illetve a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ előtt megindítható eljárás alapjául szolgáló kérelem nyomtatvány megküldését igényelheti. A Pénzügyi Békéltető Testület hatáskörébe tartozó esetekben Társaságunk összegében korlátozott terjedelmű, 500.000,- Ft értékhatárig terjedő általános alávetési nyilatkozatot tett.

VII. A panasz nyilvántartása

A panaszokról, valamint az azok rendezését, megoldását szolgáló intézkedésekről nyilvántartást kell vezetni.

A nyilvántartás tartalmazza:

  • az Ügyfél nevét, elérhetőségeit;
  • a panasszal érintett szerződés számát;
  • a panasz leírását, a panasz tárgyát képező esemény vagy tény megjelölését;
  • a panasz benyújtásának módját (személyes, telefonos, postai, e-mail, telefax) és időpontját;
  • előzmény számot (amennyiben van);
  • a panasz nyilvántartási számát; 
  • a panasz rendezésére vagy megoldására szolgáló intézkedés leírását, elutasítás esetén annak indokát;
  • azintézkedés teljesítésének határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését;
  • a panaszra adott válaszlevél postára adásának időpontját.

A nyilvántartásban a panaszokat beérkezési sorrendben kell rögzíteni.

A panaszt és az arra adott választ Társaságunk 5 (öt) évig őrzi meg.

VIII. Online vitarendezési platform

Az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók és az Európai Unióban letelepedett szolgáltatók közötti, online szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogviták, így az online megkötött szerződésekkel összefüggő pénzügyi fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezésére irányuló kommunikációt ezen a platformon keresztül kell a fogyasztóknak biztosítani.

Az online vitarendezési platform 2016. február 15-től elérhető a fogyasztók számára. Az erről szóló Rendelet hatálya közvetlenül kiterjed a Magyarországon székhellyel rendelkező pénzügyi szolgáltatóra, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban pénzügyi fogyasztói jogvita merül fel. A fogyasztó a Rendelet szerint online vitarendezési platformon keresztül online kezdeményezheti a jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezését a közösen megválasztott vitarendezési fórumnál. Magyarországon a pénzügyi fogyasztói jogviták rendezésére a Pénzügyi Békéltető Testület jogosult.

Az online vitarendezési platform honlapja: http://ec.europa.eu/odr

A felhasználói útmutatók elérhetőek az online vitarendezési platform honlapján: https://webgate.ec.europa.eu/odr/userguide/

Hatályos: 2018. április 1-től

MNB linkek:

MNB panaszkezelési tájékoztató

Fogyasztói panasz űrlap

Fogyasztói kérelem az MNB-hez

Meghatalmazás minta