A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) adatai szerint 2020-ban nem kevesebb, mint 400 bejelentett káresemény történt naponta a casco biztosítással rendelkező hazai autósokkal.
Azaz minden áldott nap átlagosan 4 percenként érte valami baj a cascós ügyfeleket, ami után a biztosító fizetett helyettük. Méghozzá nem is keveset: az UNION Biztosítónál például a töréskárokra kifizetett átlagos összeg elérte a félmillió forintot 2021-ben. Tehát már egy hétköznapi kár is jelentős anyagi teherrel jár, ezért nem érdemes spórolni a cascón, amelynek éves átlagdíja egyébként 120 ezer forint volt az UNION Biztosítónál 2021-ben.
Ebben a cikkben eláruljuk, hogy:
Az UNION Biztosító idén februárban több mint 5 ezer embert kérdezett meg arról, mely biztosítási eseményektől tartanak leginkább. A kutatás szerint
A casco általában fedezi
Az alapbiztosítás mellett azonban az úgynevezett kiegészítő biztosítások számos egyéb kárra is védelmet nyújtanak.
Ha megsérülnek az utasok
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2021-ben 3,3 százalékkal nőtt a személyi sérüléssel járó közúti közlekedési balesetek száma hazánkban: míg 2020-ban 13 778 ilyen baleset történt Magyarországon, addig tavaly már 14 233 baleset járt személyi sérüléssel, ráadásul a halálos kimenetelűek száma tavaly több mint 10 százalékkal nőtt 2020-hoz képest.
A statisztikák szerint tehát a hazai utakon naponta közel 40 személyi sérüléses baleset történik.
Ezért a casco biztosítások hasznos kiegészítője a közlekedési balesetbiztosítás: az UNION Biztosító terméke például akár 11 millió forintot
is fizet az autóban utazóknak, ha egy balesetben súlyosan megsérülnek.
Ha baja lesz a poggyásznak
A casco a gépjárműben szállított értékeket is fedezheti, ami nagyon hasznos lehet, ha ellopják vagy feltörik a járművet, és
eltűnnek a vagyont érő műszaki cikkeink, vagy egy balesetben megsérül az akár 150 ezer forintot is érő gyerekülés.
Ha autót kell bérelni
Ha ellopják az autónkat vagy balesetet szenvedünk, esetleg lerobbanunk, a biztosító fizetheti a helyszíni javítás, vagy –
ha ez nem megoldható –, az autóbérlés költségeit. Ez azonban nem egy automatikus szolgáltatás – a feltételeire érdemes rákérdezni
a szerződéskötés előtt!
Ha kátyúba kerülünk
Az egyik leggyakoribb kár – főleg tél végén és tavasszal – a kátyúk okozta sérülés az autógumin, a felnin vagy futóművön.
Az átlagos kárösszeg ezeknél „csak” pár tízezer forint, ugyanakkor a futómű meghibásodása akár többszázezres tétel is lehet.
Fontos tudni, hogy a kátyúkárra akár az alapbiztosítás is fizethet, célszerű tehát áttanulmányozni a biztosítók ajánlatait.
Ha kiugrik az őz
Nyáron gyakoriak a vadgázolásos károk a hazai utakon, ilyenkor jobb esetben „csak” az autónk bánja, rosszabb esetben akár
az utasok is megsérülhetnek. Érdemes lehet ezért évi pár ezer forintért kiegészítő biztosítást kérni a vaddal történő ütközésekre,
ha az nincs benne az alapbiztosításban.
Ha jogvédelmi segítségre van szükség
Ha rosszul sül el a külföldi nyaralás, akár a helyi rendőrséggel is meggyűlhet a bajunk, például akkor, ha közúti baleset
okozása miatt szabálysértési vagy büntetőjogi ügybe keveredünk. Ekkor – a casco terhére - igényt tarthatunk ügyvédre, tolmácsra
vagy az óvadék megtérítésére is.
A casco biztosítás a kárgyakoriság és a kárösszegek miatt nem olcsó: a havi átlagdíja 10 ezer forint körül mozog. Persze az, hogy neked mennyibe fog kerülni, rengeteg mindentől függ, például, hogy:
Az kijelenthető, hogy a biztosítás díját akár 3-4 ezer forinttal is csökkentheted havi szinten, ha alaposan utánajársz a kedvezményeknek. A díjcsökkentésre vannak ismert és kevésbé elterjedt módszerek is. Soroljuk ezeket!
Nem árt tudni, hogy a casco káresemények közül az elemi károk előfordulása köthető leginkább egy évszakhoz: a nyári hónapokban a leggyakoribbak a jégverés és a kidőlő fák okozta károk. Ha tehát cascót kötnél, érdemes gyorsan lépned! Ehhez van még pár hasznos tippünk.