Mit kell tudni az idén nyáron külföldre utazóknak?
A koronavírus járvány alaposan átalakította a világturizmust, és hosszabb távon hatással lehet az utazási szokásokra is. Európában
a határok június folyamán újra nyíltak, tehát a „bezárkózó világ” periódusát felváltotta az újranyitás szakasza – a vírus
tanulságai azonban velünk maradtak. Az utasbiztosítóknak fel kell készülniük a vírus utáni világra.
A tavalyi évben több mint 15 milliárdos díjbevételt elérő utasbiztosítási piac már január-február folyamán szembesült a koronavírus
hatásaival. Az egyik napról a másikra megnövekedett megkeresések miatt előbb az ázsiai térségbe vagy Európán kívülre induló
utasok, majd később az összes ügyfél számára készültek tájékoztató, magyarázó anyagok a szolgáltatások kapcsán. Ezek többsége
ugyanazt az álláspontot fogalmazta meg: az utasbiztosítás fedezetet nyújt külföldön a COVID-19 megbetegedés kapcsán, feltéve,
ha az ügyfél nem olyan országba utazik, mely a Külügyminisztérium által pont a járvány miatt van utazásra nem javasolt térségként
megjelölve.
Az UNION Biztosító külföldön tartózkodó ügyfeleinek nagy része március végére visszatért Magyarországra. Azon biztosítottak
számára, akik külföldön ragadtak a légiközlekedés korlátozása miatt, a Biztosító engedélyezte a biztosítási tartam hosszabbítását.
A meghiúsult utazások miatt sok ügyfelünk élt díjvisszatérítési igénnyel. A Biztosító ezeket rugalmasan és méltányosan kezelte.
2020 második negyedéve kapcsán elmondható, hogy az utasbiztosítási forgalom minimálisra csökkent. Adataink szerint a nyári
szünet – és a határzárak megszűnésének – kezdetétől látható némi fellendülés, de a tavalyi évhez képest jóval alacsonyabb
szerződésszám várható június hónapra is.
Az utasbiztosítás szezonális termék, ez azt jelenti, hogy főképp a nyári hónapok alatt képződik meg a biztosítók díjelőírásának
jelentős hányada. Az elmúlt tíz-tizenöt évben ehhez a periódushoz felzárkózott a síbiztosítások evolúciója kapcsán a téli
szezon is, de arányaiban ez Magyarországon még mindig kevésbé jelentős utazási szegmens a nyaralókhoz viszonyítva.
Nagy kérdés, az utasbiztosítással foglalkozó társaságok számára, hogy mit hoz a jövő, és hogy milyen termékfejlesztésekkel
lehet reagálni az elmúlt hónapok eseményeire.
Az UNION Biztosító álláspontja szerint a turizmus és biztosítottság rövid távon az alábbiak szerint alakul:
Az UNION Biztosító már a járvány kitörését követően tett termékfejlesztési lépéseket a fenti tendenciák kapcsán. Jelenleg
is meglévő szolgáltatás az összes terméknél a COVID-19 megbetegedés kapcsán az egészségügyi költségek térítése. A nyári szezonra
a járványügyi zárlat okozta többletköltségek kapcsán kívánunk új, egyedi elemeket bevezetni (szállásköltség, repülőjegy átfoglalása).Nyitni
szeretnénk a belföldi utasbiztosítások irányába oly módon, hogy gépjármű asszisztenciával együtt nyújtunk balesetbiztosítási
csomagot, vagyis a nyaralók és a munkájuk miatt gyakran úton lévők számára egyaránt kínálunk biztosítási megoldást. A külföldön
dolgozóknak ugyancsak lesz érvényes ajánlatunk, illetve az autóval, motorkerékpárral kiutazók immár akkor is köthetnek gépjármű
asszisztencia csomagot nálunk, ha nem az UNION-tól vásárolnak hozzá utasbiztosítást.
„Hosszú távon bízunk abban, hogy az utazási piac és a turizmus magára talál, hisz utazni – biztonságban – jó. Az UNION mindent megtesz azért, hogy ügyfelei számára maximális biztonságot és kényelmet nyújtson az idei nyári szezonban is. – mondta Vadas-Földvári Anett, az UNION igazgatósági tagja.
A hazai biztosítási piac felső harmadába tartozó UNION Biztosító a bécsi székhelyű, tőzsdén jegyzett Vienna Insurance Group
cégcsoport tagja. A több csatornán elérhető, széles körű termékpalettája keretében az UNION Biztosító lakossági, vállalati,
valamint intézményi ügyfelei számára kínál innovatív, egyedi igényeknek megfelelő biztosítási megoldásokat. E megoldások érintik
a hosszú távú befektetési célokhoz, váratlan helyzetekre való anyagi felkészüléshez, magas színvonalú egészségügyi ellátás
biztosításához, féltve őrzött otthon és vagyontárgyak védelméhez, utazáshoz vagy vállalkozások, vállalatok és intézmények
vagyon-, felelősség- és gépjármű-biztosítási igényéhez kapcsolódó sajátos szükségleteket egyaránt. Üzleti aktivitása mellett
a társadalmi szerepvállalásra is kiemelt figyelmet fordít, melynek kapcsán 2017-ben CSR Hungary díjban részesült. 2019-ban
pedig tizenegyedik alkalommal nyerte el a legjobb márkákat fémjelző Superbrands díjak egyikét.
A Vienna Insurance Group (VIG) vezető biztosítási szakértő Ausztriában és Közép- és Kelet-Európában. 25 országban 50 társaság alkotja a hosszú hagyományokra visszatekintő, erős márkákkal rendelkező, rendkívül ügyfélközpontú vállalatcsoportot. A VIG 190 év tapasztalatára építhet a biztosítási üzletágban. A Vienna Insurance Group 25 000 dolgozóval központi piacain egyértelmű piacvezető, és ezáltal kitűnő pozíciókkal rendelkezik ahhoz, hogy hasznosíthassa a 180 millió lakosú régió növekedési esélyeit. A tőzsdén jegyzett Vienna Insurance Group a bécsi tőzsde ATX részvényindexének legjobban fejlődő vállalata; a részvényt a prágai tőzsdén is jegyzik.