lakás háttér

UNION Értem Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás

Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás, pár perc alatt! Új otthonodba költöztél vagy kedvezőbbre váltanál? Használd MFO kalkulátorunkat és számolj kedvezményeinkkel most!

add-meg-adataidat-piros

Add meg az adatokat!

szamologep-piros

Kiszámoljuk lakásbiztosításod díját

bankkartyas-fizetes-piros

Fizess kártyával!

lakas-piros
lakás biztosítás

MFO

Az MFO, vagyis a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás olyan lakásbiztosítás, amelyet a Magyar Nemzeti Bank minősít. Biztosítja, hogy a termék megfeleljen bizonyos, fogyasztók védelmét szolgáló előírásoknak. Az MFO jelzés arra utal, hogy a biztosítás magas színvonalú, könnyen összehasonlítható szolgáltatásokat és átláthatóbb, versenyképesebb biztosítási feltételeket kínál.

Gyik-piros

gyakori kérdések -  MFO

Mire terjed ki az UNION Értem MFO?

Az alapcsomag elemei

  • tűz
  • füst és koromszennyezés
  • robbanás
  • vihar, felhőszakadás, jégverés
  • villámcsapás és másodlagos hatása
  • árvíz
  • földcsuszamlás
  • idegen jármű ütközése
  • vízkár
  • rongálás, vandalizmus
  • felelősségbiztosítás
  • hónyomás
  • földrengés
  • ismeretlen építmény vagy üreg beomlása
  • idegen tárgy rádőlése
  • betöréses lopás, rablás, besurranás
  • üvegtörés

A választható kiegészítő biztosítások és fedezeteik

  • értéktárgy kiegészítő biztosítás: 200 ezer forint egyedi érték felett adott értéktárgyra külön megjelölt biztosítási összeg erejéig térítjük a károkat. Csak önálló ingóság vagy ingóságbiztosítást is tartalmazó lakásbiztosítási szerződés mellé köthető
  • kerti dísznövénybiztosítás: legfeljebb 100 ezer forintig, biztosítási időszakonként
  • lábon álló növényzet biztosítása: legfeljebb 50 ezer forintig, biztosítási időszakonként
  • balesetbiztosítás (extra, standard): kiterjed a szerződővel egy háztartásban élő családtagokra is a meghatározott biztosítási összeg erejéig
  • assistance szolgáltatás: legfeljebb 50 ezer forint erejéig, biztosítási eseményenként
  • kerti bútor: legfeljebb 200 ezer forintig, biztosítási időszakonként egy alkalommal
  • zárcsere kulcsvesztés vagy kulcstörés miatt, kulcsok pótlása: legfeljebb 50 ezer forintig, biztosítási időszakonként egy alkalommal
  • síremlék és kegyeleti biztosítás (sírkő biztosítás, temetési hozzájárulás): legfeljebb 50 ezer forintig, biztosítási időszakonként egy alkalommal / legfeljebb 50 ezer forint személyenként
  • szolgáltatás-kimaradásból eredő károk: mélyhűtő vagy fagyasztó áramkimaradásból eredő károk legfeljebb 50 ezer forintig / fűtéskimaradásból eredő károk legfeljebb 100 ezer forintig, biztosítási eseményenként
  • kerékpáros csomag: legfeljebb 50 ezer forintig, biztosítási eseményenként / legfeljebb 100 ezer forintig, biztosítási időszakonként
  • kiegészítő egészség csomag: 250 ezer forint éves szolgáltatási limit erejéig

Mire nem terjed ki az UNION Értem MFO ?

Általános kizárások

  • építkezés vagy bővítés alatt álló épületek: kizártak az olyan ingatlanok, amik építés alatt állnak vagy amelyeket bővítés érint
  • lakhatási engedély nélküli épületek: azok az épületek, amelyek nem rendelkeznek lakhatási vagy használatbavételi engedéllyel
  • vállalkozási célra használt ingatlanok: a biztosítás nem terjed ki azokra az ingatlanokra és ingóságokra, amelyeket vállalkozási célra használnak
  • vízi, légi és motoros járművek: a biztosítás nem vonatkozik vízi, légi és motoros járművekre, illetve ezek fődarabjaira
  • digitális adatok és programok : adathordozón tárolt adatok, saját fejlesztésű programok nem részei a biztosítási fedezetnek
  • pénz és pénzértékű eszközök: készpénz, valuta, értékpapírok és egyéb pénzhelyettesítő eszközök kizártak a fedezetből

Specifikus kizárások

  • jogellenes cselekmények: a biztosító mentesül a kárkifizetési kötelezettség alól, ha a kárt a biztosított jogellenes vagy szándékos magatartásával okozta
  • háborús és hasonló események: háború, polgárháború, lázadás, sztrájk, terrorcselekmények és hasonló események miatt bekövetkező károkat nem fedezi a biztosítás
  • nukleáris kockázatok és sugárzás: nukleáris robbanásból vagy sugárzásból eredő károk nem tartoznak a biztosítási fedezet alá
  • természeti katasztrófák bizonyos körülmények között: földrengés, árvíz és egyéb természeti katasztrófák esetén bizonyos körülmények között (pl. ha az előre meghatározott kockázati zónában történik) a biztosító nem nyújt fedezetet

Ki kötheti meg?

A lakásbiztosítást az a magánszemély kötheti meg, aki állandóan lakott magyarországi saját ingatlanját és ingóságait szeretné biztosítani, vagy érdekében áll egy ingatlan, vagy ingóságok bebiztosítása. Szerződéskötéshez szükségesek az ingatlan és a szerződő/biztosított adatai. Lakásbiztosításod megkötheted online vagy személyesen, de akár értékesítési partnereinknél is lehetőséged nyílik erre.

Milyen kedvezményeket kaphatsz?

  • Elektronikus kommunikáció választása esetén a lakásbiztosítás díjából 10% engedményt adunk. Az e-kommunikáció választásával hozzájárulsz, hogy a lakásbiztosításoddal kapcsolatos kommunikáció elektronikusan, az UNION Biztosító Ügyfélportál rendszerén keresztül történjen. Ebben a rendszerben tekintheted meg többek között a kötvényed, valamint ide érkeznek a szerződéssel kapcsolatos dokumentumaid elektronikus formában. Ha nem az e-kommunikációt választod, a szerződéssel kapcsolatos dokumentumokat hagyományos, postai úton kapod meg.
  • Díjfizetési mód és gyakoriság szerinti kedvezmény. A lakásbiztosítás díját fizetheted évente, félévente, negyedévente vagy havonta. Éves díjfizetés esetén 8%, a féléves díjfizetés esetén 4% kedvezményt adunk a díjból. Ráadásul, ha biztosításod díját csoportos beszedési megbízással egyenlíted ki, további 5% kedvezményben részesülsz.

Ezek a kedvezmények összevonhatóak, azonban a kedvezményekkel csökkentett, pótdíjakkal növelt lakásbiztosítási díj nem lehet kevesebb, mint a minimumdíj.

Mit jelent a pótdíjazás?

A lakásbiztosítás alapdíját a következő tényezők növelik:

  • Faház és könnyűszerkezetes épületek esetén pótdíjat alkalmazunk, amely pótdíjszorzó formájában kerül érvényesítésre az éves biztosítási díj alapján. Mértéke: 30%.
  • Csekkes díjfizetési mód esetén pótdíjat alkalmazunk, amelynek mértéke: 500 Ft/választott díjfizetési gyakoriság.
  • Havi díjfizetési gyakoriság esetén pótdíjat alkalmazunk, amely pótdíjszorzó formájában kerül érvényesítésre az éves biztosítási díj alapján. Mértéke: 10%
  • Vályog és vegyes falazat esetén pótdíjat alkalmazunk, amely pótdíjszorzó formájában kerül érvényesítésre az éves biztosítási díj alapján, mértéke: 100%
  • Külterületen elhelyezkedő ingatlan esetén pótdíjat alkalmazunk, amely pótdíjszorzó formájában kerül érvényesítésre az éves biztosítási díj alapján. Mértéke: 20%
  • Nád, fazsindely, szalma és bitumenes hullámlemez (onduline) fedés esetén pótdíjat alkalmazunk, amely pótdíjszorzó formájában kerül érvényesítésre az éves biztosítási díj alapján. Mértéke: 100%

Mi a teendő káresemény esetén?

  • Az első lépés mindig a biztonság megteremtése. Ha tűz, árvíz vagy bármely más veszélyforrás áll fenn, először mindig gondoskodj saját és családod biztonságáról. Szükség esetén hívj segítséget a 112-es segélyhívószámon (tűzoltóság, mentőszolgálat).
  • Tegyél meg minden észszerű lépést a további károk elkerülése érdekében, de csak akkor, ha ezt saját magad vagy mások veszélyeztetése nélkül tudod megtenni.
  • Haladéktalanul értesíts minket a káreseményről (ezt online és telefonon is megteheted). Fontos! Gyakran előírja a lakásbiztosítás feltétele, hogy a káreseményt egy meghatározott időn belül be kell jelentened a biztosítónak.
  • ⁣Készíts fényképeket vagy videókat a kárról és a káresemény helyszínéről.
  • Gyűjtsd össze és őrizd meg azokat a dokumentumokat, amelyek a kárról szólnak (pl. tűzoltói jelentés, rendőrségi jegyzőkönyv).
  • Készíts jegyzetet a kár keletkezéséről, részletezve, hogy mi, mikor és hogyan történt. Ez a későbbiekben jól jöhet.
  • Töltsd ki a kárfelvételi űrlapot. Az űrlapon pontosan tüntesd fel a kár részleteit és a bekövetkezés körülményeit.
  • Készülj fel arra, hogy részletes információkat adj a káreseményről, és szükség esetén működj együtt a biztosító által küldött kárszakértővel.

Hol tudok kárt bejelenteni?

Károdat online kárbejelentő felületünk segítségével jelezheted a leggyorsabban felénk! Alternatív megoldásként kereshetsz minket telefonon az +36 1 486 4343-as számon keresztül, emailen az mfolakaskar@union.hu címen, illetve személyesen központi ügyfélszolgálatunkon vagy bármelyik területi irodánkon. Ezt követően szakértő munkatársunk nem sokkal később kapcsolatba lép veled.

Ha a biztosításod magában foglal asszisztencia szolgáltatást és sürgős, azonnali intézkedést igénylő káreseményekkel (például dugulás, zárcsere) találkozol, kérjük, vedd fel a kapcsolatot az asszisztencia partnerünkkel a +36 1 465 3728-as telefonszámon.

Mi a kárrendezés folyamata?

A kárbejelentés után 2 munkanapon belül felvesszük veled a kapcsolatot, a szemlére pedig a kárbejelentést követő 5 munkanapon belüli időpontot ajánlunk. A kárszemlét, vagy az utolsó szükséges dokumentum beérkezését követő 5 munkanapon belül akár már térítünk is a lakásbiztosítási feltételekben foglaltak szerint.

Ha az elektronikus kommunikációt választod, azon túl, hogy kedvezményt kapsz a lakásbiztosításod díjából, kárrendezésnél (ha megadod az e-mail címed) lehetőséged van folyamatosan tájékoztatást kapni.

ügyintézés ikon

ügyintézés

elérhetőségeink

adat-és szerződésmódosítás

Adatmódosítás: név, azonosító okmány száma, állandó és/vagy levelezési cím, e-mail cím, telefonszám adatainak módosításához, kérjük használd ⁣online ügyfélszolgálatunkat vagy az erre irányuló írásos nyilatkozatod és a módosítást igazoló okmány másolatát (pl. lakcímmódosítás esetén az új lakcímet tartalmazó lakcímkártya lakcímet tartalmazó oldala), illetve cégek esetén 30 napnál nem régebbi hiteles cégkivonat és aláírási címpéldány másolatát, juttasd el fenti elérhetőséginkre.

Évfordulós felmondás: amennyiben a szerződést évfordulóra szeretnéd megszüntetni, kérjük használd online ügyfélszolgálatunkat vagy szabad szöveges nyilatkozatod (aláírva, legalább 30 nappal évforduló előtt) szkennelve vagy fényképezve küldd el a megadott elérhetőségeinkre. A nyilatkozatban – kérésed mellett – add meg a következő adatokat: szerződő neve, születési dátuma, anyja születési neve, kötvényszám. A kért adatváltoztatást 15 napon belül elvégezzük.

Szerződéses adatok módosításával kapcsolatban írj nekünk üzenetet!

  • biztosítási összeg emelése
  • fedezet bővítés-csökkentés
  • zálogjogosult bejegyzése vagy törlése
  • záradékok kezelése
  • kiegészítő biztosítással bővítés

biztosítás érdekmúlással való megszüntetése

Amennyiben a szerződést érdekmúlással szeretnéd megszüntetni, kérjük, hogy használd online ügyfélszolgálatunkat vagy az érdekmúlást igazoló dokumentumot (pl. a biztosított vagyontárgy eladása esetén adásvételi szerződést, a szerződő elhalálozása esetén halotti anyakönyvi kivonatot) küldd el a megadott elérhetőségeinkre.

díjfizetés

Lakásbiztosítás díjbefizetése

Átutaláskor kérjük, a közleményben tüntesd fel kötvényszámod vagy ajánlatszámod.

Erste Bank Hungary Zrt.
1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26
Swift: GIBAHUHB
IBAN:HU76 11600006-00000000-14544390

Díjfizetési mód és gyakoriság változtatása

A biztosítás díjfizetési gyakoriságának, illetve módjának változtatásához, kérjük, töltsd ki ezt a nyomtatványt és küldd el a megadott elérhetőségeinkre.

Kérjük, vedd figyelembe, hogy a módosítást a fizetési gyakoriságnak megfelelően, az aktuális díj esedékességének dátumát követően hajtjuk végre.

dokumentum igénylés

Csekk igénylése

Amennyiben csekket szeretnél igényelni, kérjük, itt add meg adataidat!

Online ügyfélszolgálatról letölthető dokumentumok

kárbejelentés

Tovább az online kárbejelentésre!

Amennyiben papír alapon szeretnél kárt bejelenteni, kérjük, töltsd ki nyomtatványunkat és juttasd el hozzánk vagy add át a kárszakértőnek, aki arról fényképet készít és azt eljuttatja a biztosítóhoz.

dokumentumok

/static/assets/label-document.xmlUNION Értem Minősített Fogyasztóbarát otthonbiztosítás SmartCube