Union Biztosító Zrt. | Vienna Insurance GroupUnion Biztosító Zrt. | Vienna Insurance GroupAkadálymentes nézetMenü

6 tipikus példa,
hogy mire jó az
egészségbiztosítás

/blog-cikkek2018. november 12.blog egészség

Van egy városi legenda, talán te is ismered: nyugati szintű orvosi ellátás, várakozás nélkül… mindez Magyarországon, megfizethető módon. Tudjuk, elsőre hihetetlenül hangzik, pedig igaz. És a cikk el is mondja, miért nem hagyhatod ki.

Többségünk nagyon furcsán működik: miközben lakásra és kocsira kötünk biztosítást – tegyük hozzá, nagyon helyesen –, addig a legféltettebb kincsünkre, az egészségünkre nem. Erre persze azonnal rávághatod, hogy „de hát ott van az állami ellátás, amiért amúgy is muszáj fizetni”, és ha orvoshoz kell menni, legfeljebb majd a zsebedbe nyúlsz, a probléma pedig máris megoldódik.

Ha viszont nem így gondolkodsz, és az egészséged megőrzése érdekében a legjobb megoldást keresed, érdemes elolvasnod mostani cikkünket.

Tud valaki egy jó bőrgyógyászt?

„Segítsetek, lécci! Endokrinológust keresek, priviben ajánljatok jót, köszi!”

Szinte biztos, hogy te is láttál már olyan bejegyzést a Facebookon, ahol egy barátod vagy ismerősöd szakorvost keresett. Méghozzá egy JÓ szakorvost. A példában említett bőrgyógyászt és endokrinológust 30-féle másikkal behelyettesítheted, a belgyógyásztól kezdve egészen az urológusig (a tapasztalatok szerint szinte A-tól Z-ig mindenkit felsorolhatnánk).

De kihez fordulj, ha baj van, és kitől kaphatsz megfelelő segítséget? Ugye nem egy ősrégi röntgengépbe akarnak majd bedugni? Kell hálapénzt adni? Mit kell magunkkal vinni a kórházba? Ezek olyan kérdések, amik mind joggal merülnek fel benned, amikor az egészséged forog kockán. És ilyenkor jön a Facebook, mint végső, ám korántsem profi megoldás: kapsz négy-öt nevet priviben, de aztán el kell döntened, hogy kit válassz a felhozatalból.

Arról az eshetőségről ne is beszéljünk, hogy miközben te egy gasztroenterológushoz kérsz időpontot, addig a valóságban egy immunológust kellene felkeresned, csakhogy hallgattál a szomszédra, vagy a már sokat emlegetett dr. Google irányított téged rossz helyre.

Hogyan menedzselhető ez a probléma?

Kapkodsz fűhöz-fához, szaladsz a…

Szerencsére nem a vargához, de az emberek nagy részének fogalma sincs róla, hogy egy adott problémával hová és kihez kellene fordulnia.

Menj először a háziorvoshoz beutalóért, hogy aztán eljuss a megfelelő szakorvoshoz? Jó, de egy örökkévalóság, amíg a háziorvostól az összes vizsgálatot végigjárod (ráadásul korántsem biztos, hogy szezonban nem szedsz össze ott egy jó kis influenzát, amíg várakozol).

Vagy rohanj az egyszerűbb problémával is sürgősségire (ahol pont a kisebb, máshol is kezelhető bajok miatt torlódik fel a sor a komolyabb esetek rovására)?

Így aztán nem meglepő – viszont kifejezetten aggasztó –, amire egy korábbi,  2016-os kutatásunk világított rá: a betegek 20 százaléka inkább el sem megy orvoshoz, mert nem tudja, hogy hová forduljon. Akik pedig tanácsot szeretnének, azok a rokonoktól (17,8 százalék) vagy az internetről (30,4 százalék) szerzik be a szükséges információkat, ahelyett, hogy például felhívnák a háziorvost.

Egészségbiztosítás napi egy kávé árábólNyugati szintű orvosi kezelés 24 órás call centerrel: az egészségbiztosítási csomagod megkímél a várakozástól és a bizonytalanságtól123rf.com

Mondja meg valaki: mit tegyek, ha fáj valamim?

Amikor fáj, sajog, hasogat valamid, akkor annak a legtöbbször nem tudod az okát. Ilyenkor jön a netes keresgélés, és az ismerőseid történetei a szomszédról, akinek szintén ugyanígy fájt, ezért meg kellett műteni, te pedig azonnal bepánikolsz, mert egyetlen porcikád sem kívánja a kórházat.

De mi lenne, ha nem a fogadatlan prókátorok riogatását kellene hallgatnod, hanem egy felkészült orvos válaszolna minden kérdésedre? Egy olyan, akihez bátran fordulhatsz, ha valamid fáj, sajog, hasogat.

Te kiben bíznál meg inkább? A szomszéd Mari néniben vagy egy egészségügyi szakemberben, aki rengeteg, tiédhez hasonló esettel találkozott már, ezért nagy eséllyel a jó szakrendelésre irányít el?

Hogy hogyan működik az egészségbiztosítás a gyakorlatban, azt most 6 nagyon hétköznapi példán át mutatjuk be neked.

1. Fáj, viszket, hasogat: megszervezzük és kifizetjük a gyógyulásod!

Kezdjük a legtipikusabb esettel, amikor valamilyen konkrét fájdalom gyötör: igen gyakori például a gyomorfájás, amit a stressztől a fekélyig számtalan tényező okozhat. Éppen ezért felesleges a neten kutakodnod, mert szinte biztos, hogy kismillió olyan betegségre bukkansz majd, aminek az egyik tünete a hasi fájdalom, aztán elkezdesz feleslegesen aggódni.

Ha viszont van egészségbiztosításod, akkor ennyire egyszerű a helyzet: először felhívod a biztosító orvosi vonalát (vagy ahogy mi hívjuk, az orvosi call centert), ahol a vonal végén ülő munkatársunknak elmondod a panaszaidat, és ha szükséges, orvossal is tudsz beszélni. Ezt követően megszervezik az ellátásod az első lépéstől az utolsóig, tehát nem kell tanácstalanul bolyonganod a magyar egészségügy útvesztőiben.

Az orvosi vonal felhívása után az első állomásod a megfelelő szakorvos lesz – a gyomorfájásos példához visszakanyarodva először egy általános belgyógyász –, aki majd beutal a szükséges diagnosztikai vizsgálatokra (tehát például MR-re, CT-re vagy endoszkópos vizsgálatra). Az eredmények ismeretében pedig a szakorvosok felállítanak egy diagnózist, és megkezdődik a kezelésed az adott járóbeteg-szakellátáson. Mindez az állami egészségügyi rendszeren kívül, magánellátás keretében, amelynek minden díját a biztosító fizeti helyetted (erről később még szót ejtünk). Így természetesen a hálapénzt is elfelejtheted, ahogyan a többi kellemetlenséget is.

A gyomorfájást persze csak példaként említettük, hiszen bármilyen egyéb fájdalom, panasz esetén hívhatod az orvosi vonalat. Legyen az egy gyakori derékfájás, fejfájás, ízületi gondok, de említhetnénk a bőrgyógyászati vagy nőgyógyászati problémákat is, amikkel általában magánorvoshoz mennek a betegek.

A bőrgyógyász azért is jó példa, mert a kozmetikai jellegű panaszoktól egészen a más betegségek okozta kiütésekig széles a spektrum, és mivel igen szenzitív témáról van szó, ezért fontos, hogy megbízható és valóban szakértő orvos kezébe kerülj már az első alkalommal. A tünetek eredetét ugyanis nem mindig könnyű megtalálni, gyakran vizsgálatok egész sora szükséges ahhoz, hogy kiderüljön a kiváltó ok.

Miért jó ez neked (ha az eddigiekből még nem sejtenéd)?

2. Előzd meg a súlyos betegségeket… [Segítünk!]

Szinte már közhely, mégsem lehet elégszer ismételni: a szűrővizsgálatokkal megelőzhető a súlyosabb szövődmények kialakulása, ezért is fontos, hogy egy bizonyos életkor felett mindenki menjen el a korának és nemének megfelelő szűrésekre. A statisztikák szerint viszont még mindig sokan hagyják ki a szűréseket, akkor is, ha azok ingyenesek.

Ennek az egyik oka talán a szervezés hiánya: te tudod, hogy hány helyre kellene időpontot kérned, ha az összes olyan szűrővizsgálaton részt szeretnél venni, ami neked javasolt?

Ha a szűrővizsgálatokra is kiterjed az egészségbiztosításod, akkor ezeket is megszervezi neked a biztosítód, amivel jelentős terhet vesz le a válladról.

3. Gyerekbetegségek? Számíthatsz ránk!

Beteg lett a gyerkőc? Esetleg valamilyen tanácsadásra lenne szükséged? Amikor a kicsiknek van valamilyen panasza, akkor mindent (konkrétan bármit) megtennél annak érdekében, hogy minél előbb meggyógyuljanak. Ebben ugyanúgy segítenek a számodra elérhető egészségbiztosítás gyermek csomagjai.

Ma a fiatalok körében tapasztalt elhízás szinte járványszerűnek mondható, a statisztikák szerint ugyanis még mindig túl magas a túlsúlyos kisiskolások száma. A helyzet javul ugyan, de nem elég gyorsan. Jól jöhet egy dietetikus, ugye? A dietetikai tanácsadás keretében ezért évente kétszer lehetőségetek van konzultációra, de a – manapság a viták kereszttüzében álló – védőoltásokról is kérhetsz felvilágosítást évi egy alkalommal.

Ha pedig logopédiai tanácsadásra van szüksége a gyermekednek, azt is finanszírozhatja a biztosítód.

4. Ha biztosra akarsz menni: megszerezzük a második orvosi szakvéleményt

Megkaptad a diagnózist, de kétségeid vannak? Nem vagy biztos benne, hogy a megfelelő kezelést kaptad? Szeretnéd, ha egy kockázatos beavatkozás előtt egy független, tapasztalt szakember is látná a leleted, és kiegészítené a saját meglátásaival?

Jogod van hozzá! De vajon lehetőséged is?

Magyarországon a második orvosi szakvélemény kérése még nem bevett gyakorlat, az orvosok egy része ráadásul ferde szemmel néz azokra a betegekre, akik második véleményt is szeretnének. Pedig nincs ebben semmi ördögtől való, hiszen rólad, a te egészségedről van szó.

Ha másodlagos orvosi véleményt szeretnél és ezt is fizeti az egészségbiztosításod, akkor a biztosító megszerzi neked egy elismert hazai vagy külföldi orvos szakvéleményét. A szolgáltatás magában foglalja a teljes dokumentáció lefordítását is, így neked már azzal sem kell foglalkoznod, hogy szakfordítót keress hozzá.

Második szakvélemény? Egészségbiztosítással megkapod123rf.comAz egészségbiztosítási csomagodhoz hozzátartozik a másodlagos orvosi szakvélemény is, amit a biztosító megszerez neked.

5. Hétköznapi baleseteket is ellátunk

Váratlan balesetek mindenkit érhetnek. Túrázni mentek a barátaiddal és elesel, vagy rosszul lépsz futás közben, és kimegy a bokád. Napokig kúrálgatod otthon, de csak nem javul, így belátod, hogy elkerülhetetlen az orvos.

Ha nem akarsz az SZTK-ban várakozni a röntgenre és az ellátásra, akkor hívod a már említett orvosi call centert: ők majd elirányítanak a megfelelő (természetesen magán)szakrendelésre, ahol jó kezekben leszel. Azt viszont fontos tudnod, hogy sürgősségi vagy életmentő ellátásra nem jó az egészségbiztosítás, akkor a mentőket kell hívnod.

6. Konzultációra van szükséged? Minket bármikor elérsz!

Elég gyakran előfordul, hogy egy nem túl komoly, de azért a komfortérzetedből kibillentő egészségügyi panaszod adódik. Ez lehet a leghétköznapibb dolog, mint például egy sport közben meghúzódott izom, egy felfázás, a téli időszakban egy súlyosabb nátha vagy influenza, ami makacsabb a szokásosnál, netán egy kellemetlen zsibbadás. Igen, mehetnél a háziorvoshoz is, de nem akarod a fél délelőttödet a rendelőben tölteni, és olyan orvos ismerősöd sincs, akihez fordulhatnál.

Ha ilyen helyzet adódik, akkor ugyancsak jól jöhet az orvosi call centerünk, ahol a vonal másik végén felkészült orvosok várják a hívásodat. Ráadásul éjjel-nappal, karácsonykor és a strandszezon idején is, ami újabb plusz pont, mert egy-egy riadalmat okozó tünet nem ismeri a hétvégét, sem pedig az éjszakát. Tőlük bátran kérdezhetsz akár egy konkrét panasszal kapcsolatban, vagy egy adott gyógyszerről, de akár arról is, hogy hol találod a legközelebbi (fog)orvosi ügyeletet.

Ez eddig szuper, de kinek van rá pénze?

A magánegészségüggyel kapcsolatban van egy általános tévhit: túl drága, ezért még csak gondolni sem érdemes erre a megoldásra. És ez részben igaz is. Ha ugyanis a magánorvosi ellátást magad vagy kénytelen finanszírozni, akkor az tényleg nem olcsó mulatság.

Csakhogy a nyugat-európai országokhoz hasonlóan már itthon is egyre több biztosító kínál személyenként havi néhány ezer forintért olyan egészségbiztosítást, amely, ha olyan csomagot választasz, megszervezi és kifizeti az előző 6 pontban felsoroltakat, így például a járóbeteg-ellátást, a diagnosztikai vizsgálatokat, a szűrővizsgálatokat, de még egy, a feltételekben szereplő kisebb-nagyobb műtétet is.

Jól olvasod, napi egy kávé árából – és nem, nem a híres-hírhedt Kopi Luwak-ból – már futja akár az egészségedre is!

Ha pedig már eleget olvastál és egy olyan megoldást keresel, amivel könnyebben megőrizheted az egészséged, baj esetén pedig jobb eséllyel és gyorsabban meggyógyulhatsz, van egy jó ajánlatunk a számodra!

blogEz is érdekelni fog

/static/assets/xml/label-blog.xml3no1098988